Szabálytalan írásaim

Pannonhalmi színjátszó

Pannonhalmi színjátszó

Vers: Szemeidben jártam

2016. július 03. - Borbély László

Szemeidben jártam

 

Előtted ahogy báván megálltam,

pillantásodra démonná váltam!

És szemednek nagyra nyílt ablakán,

pilleként repesve, oda beszálltam!

 

Benéztem a kék hegyek mögé,

hol hömpölygött gondolatfolyó.

Majd zöld mezők fölött vártam,

hogy tudjam, merre visz szárnyam?

 

Fent a te napod ragyogott rám,

meleg sugarai nyalták a hátam.

S mint néhai veszejtett Ikarosz,

vakmerőn a lelkednek szálltam!

 

Szíved – lelked tükör csarnokában,

hét faragott ajtót leltem, már vártam!

én merészen mindet sarkig tártam,

s szivárványra vetett írást találtam!

 

Vándor! Ki idáig törtél és eljutottál,

pajkos démon, találd ki mi a vágyam!

S a megfejtést írd csak papírra bártan,

rejtsd el, de csak picit, hogy találjam!

 

Eztán visszafelé vitt részegült szárnyam,

a kapuban szép tündér állt, már vártam!

Meg is látta, fel is lelte azt az írást nálam,

kérdés, hogy azt olvasta e rajta, ami vágya?

 

1999 - 2016

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://phalmiszinjatszo.blog.hu/api/trackback/id/tr468864060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása